ÎNTREBĂRI FRECVENTE – TITLURI DE CĂLĂTORIE

SECȚIUNEA I –OPȚIUNI CĂLĂTORIE-TITLURI DE CĂLĂTORIE

 

  1. Ce este un titlu de călătorie?

Răspuns:  Documentul care atestă plata călătoriei cu un mijloc de transport public local de călători.

  1. De câte feluri sunt titlurile de călătorie?

Raspuns:

  • Bilet cu QR code, emis pe suport de hârtie sau electronic ;
  • Abonament de călătorie încărcat pe card de transport nominal sau nenominal;
  • Portofel electronic (credite în valoare de minim 2 lei), se încarcă pe card de transport nominal sau nenominal;
  • Extra portofel electronic, se încarcă pe card de transport nominal sau nenominal
  • O călătorie – achiziționată prin SMS la numărul 7530 cu transmiterea textului GAL.

 

  1. Care sunt titlurile de călătorie pe care le pot achiziționa?

Raspuns:

  • Bilet QR CODE– călătorie cu durata de 60 de minute la tariful de 2,00 lei (se  validează în fiecare mijloc de transport schimbat). Este permisă începerea unei călătorii oricând în interiorul timpului de valabilitate, fiind permisă finalizarea acesteia după expirarea timpului.

 

  • ABONAMENTE după perioada de valabilitate (card de transport nominal)

PLUS NOMINAL  1

 nelimitat – valabil 1 lună

90,00 lei

PLUS NOMINAL 3

nelimitat – valabil 3 luni

260,00 lei

PLUS NOMINAL 6

nelimitat – valabil 6 luni

500,00 lei

 

  • ABONAMENTE după numărul de călătorii (card de transport nominal/nenominal)

BASIC 25

 25 călătorii – valabile 1 lună

45,00 lei

BASIC 45

 45 călătorii – valabile 1 lună

 55,00 lei

BASIC 60

 60 călătorii – valabil 2 luni

 95,00 lei

BASIC 135

135 călătorii – valabile 3 luni

155,00 lei

BASIC 270

270 călătorii – valabile 6 luni

300,00 lei

EXTRA portofel electronic

  10 călătorii – valabile 3 luni

19,00 lei

 

  • Plată prin SMS - o călătorie cu durata de 60 de minute (trimite un SMS cu textul GAL la numărul 7530) - tarif 0,50 euro + tva

 

SECȚIUNEA II – CARDURILE DE TRANSPORT – TIPURI –INCĂRCARE/REÎNCĂRCARE

 

  1. Ce sunt cardurile nominale sau nenominale?

 

Raspuns:    Cardul nominal se emite cu datele de identificare ale solicitantului si nu este transmisibil, iar cardul nenominal se emite fără date de identificare și poate fi transmisibil.

Important:  Pe cardurile nominale se pot încarca toate abonamentele de călătorie disponibile la punctul 3, portofel electronic și extra portofel electronic. Cardurile nenominale pot fi încarcate cu abonamente de tip Basic, portofel electronic și extra portofel electronic.

 

  1. Cum încarc sau reîncarc cardul de transport?

 

 Raspuns: Prima încărcare se efectuează doar la cabinele de eliberare titluri de călătorie aparținând societății noastre . Reîncarcarea ulterioară cu același plan tarifar (abonament) se poate efectua și prin celelalte opțiuni disponibile respectiv, aparatele de vânzare TVM, aplicația ,,transportGalati,, disponibilă pe Google Play și pe portalul web https://transportgalati.ro/ . Reîncărcarea se poate face oricând, dar cu intrarea în vigoare  a noului abonament după expirarea vechiului abonament.

Daca se dorește încărcarea cu un nou plan tarifar pe card, diferit de cel inițial, se va putea efectua oricând doar la cabinele Transurb cu intrare în vigoare imediat, cu data dorită.

 

 

  1. Dacă dețin un abonament de tip BASIC și nu reușesc sa consum toate călătoriile în perioada de valabilitate al abonamentului, le pot folosi și ulterior?

 

Raspuns: Nu, numărul de călătorii neutilizate în perioada de valabilitate al abonamentului de tip BASIC nu se reportează pe un alt abonament de același tip sau alt tip.

 

 

  1. Dacă am consumat numărul de călătorii, dar nu a expirat valabilitatea abonamentului, pot să mai călătoresc cu acel abonament dacă incă este valabil abonamentul?

 

Raspuns:  Nu,  dacă ați consumat numărul de călătorii de pe abonamentul ales si nu a expirat perioada de valabilitate, este necesar să achiziționați orice alt titlu de călătorie.

 

 

SECȚIUNEA III – ACHIZIȚIONAREA TITLURILOR DE CĂLĂTORIE

 

  1. De unde pot să achiziționez un titlu de călătorie?

 

Raspuns:  

  • Cabinele societății Transurb – toate planurile tarifare;
  • Aparatele electronice (TVM), amplasate în stațiile de pe traseele de transport public local ;
  • portalul web https://transportgalati.ro/;
  • aplicația ,,transportGalati,, (disponibilă pentru sistemul de operare Android).
  • Prin SMS cu textul GAL la numărul 7530;

 

  1. Care sunt planurile tarifare pe care le pot obține de la TVM ?

Raspuns:

  • Bilet cu QR code emis pe suport de hârtie;
  • Portofel electronic – încarcarea inițială se face la cabinele Transurb ulterior la TVM;
  • Extra portofel electronic;
  • Abonament de tip Plus Nominal -încarcarea inițială se face la cabinele Transurb ulterior la TVM;
  • Abonament de tip Basic (card nominal sau nenominal) - încarcarea inițială a planului tarifar ales se efectuează la cabinele Transurb ulterior la TVM .

 

  1. Care sunt planurile tarifare pe care le pot reîncărca din portalul web https://transportgalati.ro/ ?

Raspuns :

  • Portofel electronic – încarcarea inițială se face la cabinele Transurb ulterior pe portal;
  • Abonament de tip Plus Nominal si Basic – încarcarea se poate face pe un card nominal și numai după încarcarea inițială a planului tarifar ales la cabinele Transurb, ulterior reîncărcarea se poate efectua  din contul creat pe portal.

 

  1. Care sunt planurile tarifare pe care le pot reîncărca din aplicația ,,transportgalati,,?

Raspuns :

  • Bilet de călătorie cu QR code – biletul se poate cumpara oricând însă, activarea se va realiza înainte de urcarea într-un mijloc de transport public local, valabilitatea acestuia este de 60 de minute de la activare;
  • Toate planurile tarifare încărcate pe carduri nominale și numai după încărcarea inițială la cabinele Transurb. Accesarea informațiilor de pe cardul de călătorie poate fi realizată doar daca s-a creat un cont pe portalul web https://transportgalati.ro/ .

 

SECȚIUNEA IV –  PORTALUL WEB  ȘI APLICAȚIA MOBILĂ  ,,TRANSPORT GALATI ,,

 

  1. Cum îmi creez cont pe portalul web https://transportgalati.ro/ ?

Raspuns:  Pentru crearea contului accesați linkul https://transportgalati.ro/#/login , se apasă pe ,,Înregistrare,, și se completează câmpurile:

  • Informații personale – nume, prenume, cod identificare personală (CNP), țara, număr card transport (se introduce seria cardului obținut de la cabinele de eliberare titluri de călătorie, toate cifrele de la stânga la dreapta);
  • Informații cont– adresa de email și parola;
  • Pentru confirmarea înregistrării dați click pe link-ul ,,verificare,, din mesajul primit pe adresa de email folosită la crearea contului.

 

Important:  Contul se poate crea numai după achiziționarea unui card de transport nominal. Pentru a încărca direct din portal un card nominal cu un anumit plan tarifar, este necesar sa se obțină inițial acel plan de la o cabină de eliberare titluri de călătorie, ulterior se poate reîncărca din contul creat pe portal.

 

  1. Cum creez cont pe aplicația ,,transportgalati,, ?

Raspuns: Pentru crearea contului se descarcă din Play Store aplicația ,,transportgalati,, se accesează câmpul ,,Inregistrare,, sau pictograma cu omulețul din partea de jos a ecranului. Se completează cu datele solicitate (adresă de email, parolă,  numar de telefon, prenume și nume de familie, cod numeric personal –CNP, seria cardului de călătorie). Pentru confirmarea înregistrării introduceți codul de activare trimis pe adresa de email folosită la crearea contului.

Important: Accesarea informațiilor de pe cardul de transport nominal (abonamente de călătorie) poate fi realizată doar dacă s-a creat un cont pe portalul web https://transportgalati.ro/#/login. Dacă în portalul web nu este un cont creat cu seria cardului, aplicația mobilă poate fi folosită doar pentru cumpărare bilete cu QR code.

 

SECȚIUNEA V – VALIDAREA TITLURILOR DE CĂLĂTORIE

  1. Ce reprezintă o călătorie?

Răspuns: O călătorie reprezintă utilizarea oricărui mijloc de transport public local (autobuz, troleibuz sau tramvai) într-un interval de  60 de minute de la prima validare a titlului de călătorie.

  1. Cum validez un bilet de călătorie cu QR code, tipărit sau electronic?

 

Răspuns:  Pentru validarea biletului QR code, tipărit sau electronic (activat în aplicația mobilă), se apasă butonul  ,,Bilet,, ulterior,  va fi scanat QR code-ul  de pe bilet la 5-10 cm mai jos de zona de scanare, în zona unde scrie ,, SCANAȚI BILETUL,, . După scanare va apărea pe ecranul validatorului mesajul ,,Călătorie plăcută,, și timpul rămas aferent călătoriei.

 

  1. Cum validez cardul într-un mijloc de transport?

 

Raspuns:  Apropiați cardul de validator și mențineți câteva secunde. Validatorul va emite un semnal sonor scurt. La final va apărea pe ecranul validatorului mesajul  ,,Călătorie plăcută!,,

 

  1. Pot să validez acelasi card pe care am încărcat atât un abonament, cât și un portofel electronic sau extra călătorii pentru mai mulți călători?

 

Raspuns :  Da, se poate utiliza pentru mai mulți călători cardul propriu pe care sunt încărcate atât un abonament cât și un  portofel electronic sau extra călătorii fiind necesar să folosiți validarea multiplă de la validatoare. Procedura se repetă ori de câte ori se schimbă mijlocul de transport în interiorul intevalului de 60 de minute. Atingeți simbolul info ,,+,, și apropiați cardul de zona de validare în maxim 3 secunde.

 

  1. Este obligatorie validarea titlurilor de călătorie în fiecare mijloc de transport utilizat?

 

Raspuns :  Da, este obligatorie validarea titlurilor de călătorie în fiecare autobuz, troleibuz sau tramvai utilizat/schimbat, excepție făcând plata prin SMS – bilet călătorie cu durată de 60 de minute de la momentul primirii mesajului pe telefon unde se menționează activarea călătoriei și timpul valabil călătoriei.

 

  1. Dacă mă aflu în intervalul de 60 de minute, este obligatoriu să validez titlul de călătorie ( abonament /bilet/portofel electronic) în fiecare mijloc de transport local schimbat?

 

Raspuns : Da, este necesară validarea în fiecare mijloc de transport ales chiar dacă ne aflăm în perioada de 60 de minute – termen de valabilitate pentru o călătorie.

 

 

  1. Ce trebuie să fac în cazul în care, mă aflu într-un mijloc de transport și expiră/expirat cele 60 de minute valabile pentru o călătorie ?

Răspuns: După expirarea celor 60 de minute, călătoria rămâne valabilă până la coborârea din mijlocul de transport.

 

SECȚIUNEA VI – SANCȚIUNI ÎN CAZUL ÎN CARE NU SE PREZINTĂ UN TITLU DE CĂLĂTORIE VALABIL ȘI VALIDAT

 

  1. Ce se întâmplă dacă la momentul controlului nu dețin un titlu de călătorie valabil și validat?

Raspuns: În cazul în care, o persoană nu deține un titlu de călătorie valabil și validat la momentul călătoriei cu mijloacele de transport public local, va fi sancționată contravențional cu amendă de la 100 lei la 500 lei, conform Legii 92/2007, art.45, alin.2 privind serviciile de transport public local.

  1. Ce este biletul special?

Raspuns: Biletul special, reprezintă un titlu de călătorie, în valoare de 30 de lei,   emis  de echipa de control persoanelor care nu dețin un titlu de călătorie valabil și validat sau documente care atestă gratuitatea deplasării cu mijloacele de transport public local. Biletul special este valabil 60 de minute de la momentul emiterii acestuia.